REKLAMASJON

 

Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema.

Horze forbeholder seg retten til å ikke godkjenne påstander om feil forårsaket av kundens håndtering av produktet, eller dersom kunden ikke følger vanlige retningslinjer ved bruk. Vi gjør alt vi kan for å vise egenskapene til vår produkter nøyaktig, inkludert komposisjon og farger. Fargen du ser vil avhenge av datasystemet, og vi kan ikke garantere at datamaskinen viser nøyaktig samme farge. Små variasjoner i farger eller detaljer samt mindre problemer som riper på produktet er vanligvis ikke nok til å få et krav godkjent, og gir derfor ingen tilbakebetaling.

Dersom kravet er godkjent vil Horze reparere eller erstatte varen gratis, gi deg en prisreduksjon eller full tilbakebetaling. Horze dekker i disse tilfeller eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner/feil. Du må bare informere om dette på retur skjemaet som fulgte med pakken og deretter selv legge ut for returfrakt kostnader. Vi anbefaler Norgespakke med sporing.

Kunden må kontakte Horze kundeservice på kundeservice@horze.no eller på telefon 465 04 558 for å få behandlet kravet. Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer innen 14 dager.

Horze prøver alltid først å løse klager og eventuelle tvister med kunder. Dersom uenigheten ikke kan løses mellom partene (selger-kunde), kan kunden ta saken videre til Forbrukerrådet. Horze følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Forbrukeren kan også forsøke å løse tvisten gjennom ODR-plattformen (http://ec.europa.eu/odr). ODR-plattformen gir både forbrukere og næringsdrivende et sted å avgjøre deres nettbaserte tvister, både ved nasjonale og internasjonale transaksjoner. Plattformen er direkte knyttet til nasjonal alternativ tvisteløsningsorgan (ADR), og gir derfor forbrukere og næringsdrivende en etablert og velprøvd metode for tvisteløsning.