VILKÅR




Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger av kunden på nettstedet Horze.no.
Som bruker av Horze sin nettside eller ved å legge inn en ordre i Horze sin nettbutikk (www.horze.no), aksepterer kunden vilkårene som er nevnt nedenfor. Før det legges inn en bestilling, må kunden forsikre seg om å ha lest og forstått vilkårene.

Når det gjøres en bestilling på Horze sitt nettsted, forsikrer kunden om at han eller hun er over 18 år. Kunder under 18 år må, om ønskelig av selger, vise et skriftlig brev med tillatelse til å foreta kjøp på nett. Kunden forplikter seg til å oppgi riktige betalings, kontakt- og personlige opplysninger, og er ansvarlig for å gi oppdatert og nøyaktig informasjon til selger.

Kunden er ansvarlig for at betalingsmidler (kredittkort, PayPal-konto etc) er hans/hennes egen eiendom, og at personen som foretar bestillingen har rettigheter til å bruke den bestemte betalingsmåten. Et debet/kredittkort eller bankkonto må ha tilstrekkelige dekning til å dekke det totale beløpet for bestillingen. Selger forbeholder seg retten til å sjekke kredittverdighet og betalingsinformasjon som er oppgitt før de leverer bestillingen. Horze er ikke forpliktet til å tilby hele spekteret av ulike betalingsmetoder for kunden.

Horze er ikke ansvarlig for bestillinger gjort med falsk identifikasjon, ved hjelp av en annen kundes konto eller ved bruk av andre for uredelig opptreden.

Horxe kan ikke garantere at produkter og tjenester på nettstedet til enhver tid alltid er tilgjengelig. Vi forbeholder oss retten til å ta bort et produkt når som helst.

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene uten forvarsel. Vilkårene som er synlige på kjøpstidspunktet gjelder for bestillingen.

Kunden vil motta en ordrebekreftelse når vedkommende gjør en bestilling på nettet. Dersom en vare med broderi er bestilt, er kunden ansvarlig for å kontrollere at dataene er riktige. Ordrebekreftelsen bør kontrolleres ordentlig etter bestilling, og kunden bør be om umiddelbar korreksjon hvis nødvendig. Endringene kan gjøres så lenge ordren ikke har blitt plukket eller sendt. Horze er ikke ansvarlig for endringer som har kommet for sent etter at en ordre er godkjent.



MERKER, VAREMERKER, OPPHAVSRETT



Opphavsrett og immaterielle rettigheter som gjelder alle tjenester, inkludert (uten begrensninger) alle programmer, grafisk innhold og skriftlig informasjon tilhører Horze, som forbeholder alle rettigheter til seg selv.

Horze, Horze-logoen og alle andre varemerker som brukes i nettbutikken tilhører enten Horze eller andre merkeeiere. Disse varemerkene kan ikke kopieres og brukes uten tillatelse fra Horze. Eventuelle varemerker eller andre merker som brukes på nettstedet brukes kun til eiers fordel.

Copyright © 2019 Horze International GmbH. Alle rettigheter er reservert.

 

PRISER OG FRAKTKOSTNADER


Produktprisene i vår nettbutikk inkluderer merverdiavgift, men inkluderer ikke fraktkostnader. Våre nåværende fraktpriser er:
 

Fraktkostnader i Norge fra en ordreverdi på 1190 kr - 0,00 kr - gratis frakt

Fraktkostnader i Norge under en ordreverdi på 1190 kr - 69 kr

 

Alle bestillinger gjort i Horze sin nettbutikk leveres innen 3-5 virkedager etter at bestillingen ble foretatt. Horze forbeholder seg retten til forsinkelser i sesonger og ved kampanjer. For bestillinger med brodering, vil det ta 1 - 3 ekstra dager å behandle bestillingen. Vær oppmerksom på at forsendelser ikke kan leveres til postboks-adresser.

* Flere av produktene bestilles fra en samarbeidspartner, som medfører en lenger leveringstid. Vennligst se leveringstid på siden til hvert produkt. Forventet leveringsdato vises også i kassen.

Fri frakt-kampanjer gjelder bare for levering til postkontor. Kunden bør være forberedt på å betale en ekstra avgift, oppgitt i handlekurven, dersom kunden ønsker å ha hjemkjøring eller velger å betale kontant ved levering. Fri frakt gjelder ikke for produkter som har ekstra fraktkostnader, som vogner og større produkter som transportutstyr for kjæledyr. Hvis et produkt har spesielle fraktkostnader, vil dette stå på produktsiden.

Dersom det oppstår en klar prisfeil (som forbrukeren innenfor rammene av forbrukerrettigheter bør forstå at er feil), forbeholder selger seg retten til å kansellere en bestilling og ikke selge varen til feil pris.


LEVERING


Forventet leveringstid og leveringsmåte for ordren blir presentert i betalingsprosessen / handlekurven og kassen. Kundene må være klar over at på Horze sine nettsider det er det produkter som har lengre leveringstid. Bestiller man en eller flere slike produkter, vil leveringstiden forlenges for hele ordren. Leveringstiden er tydelig presentert på hver produktside, i tillegg til kassen. Gjennomsnittlig leveringstid er 3-5 arbeidsdager.

Bemerk at du som kunde har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering.

Bestilling med brodering har 1-3 dager lengre leveringstid.

Levering til Svalbard

Varer bestilt på horze.no leveres over hele fastlands-Norge. Vi leverer ikke til Svalbard eller til følgende postnummer: 9170, 9171, 9173, 9175, 9178, 9176, 9174 eller 8099.

BETALINGSMETODER

Betalingsmetodene i vår nettbutikk er:

  • Klarna faktura
  • Klarna konto
  • Visa
  • Master Card
  • PAY PAL

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du här .
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her .

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring .

 

ANGREKJØP

Som kunde hos Horze nettbutikk har du alltid 65 dagers angrerett. Angrekjøp er som regel ubetinget, men produktene som returneres til Horze må være i samme stand som de var når du mottok dem fra Horze. På broderte varer er det ikke angrerett. Det er ikke tillatt å bytte gratisprodukter eller bonusprodukter. Hvis disse returneres vil du ikke motta noen form for kompensasjon.

Dersom kunden ønsker å kansellere bestillingen, må kundeservice informeres umiddelbart, og ikke senere enn 65 dager etter å ha mottatt varene.

Hvis du har spørsmål om ditt angrekjøp, kan du kontakte oss på kundeservice@horze.no eller på telefon 465 04 558 mellom kl10-12 på hverdager.

Refusjon for produktene vil bli utbetalt til kunden når den returnerte ordren er fysisk mottatt på vårt lager. Vi vil gjøre en tilbakebetaling ved å bruke samme metode som ble brukt ved bestillingen. I noen tilfeller må kunden informere Horze om sine bankkontodetaljer (IBAN/SWIFT) for å få tilbake pengene. Porto vil bli refundert til kunden dersom bestillingen kanselleres i sin helhet.

Dersom bestillingen er betalt via faktura fra en tredjepart, er ikke Horze ansvarlig for eventuelle resterende avgifter eller kostnader som kan oppstå under behandling av angrekjøp.

Dersom kunden ikke henter to eller flere bestillinger, vil Horze stenge kundekontoen. I slike tilfeller forbeholder Horze seg retten til å holde kundenkontoen stengt inntil en gjenåpningsavgift (125 kroner) er betalt.

Bemerk at du kan også heve kjøpet ved forsinket levering. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp i slike tilfeller skjer innen 14 dager.

På brukte varer gjelder angrerett mot en verdireduksjon.

RETURNERE EN BESTILLING

 

Registrering av retur
For å sende bestillingen din tilbake til Horze må du registrere returen på nettet. 

  1. Logg inn på kundekontoen din her.
  2. Hvis du har bestilt uten kundekonto, kan du registrere en retur her.
  3. Etter at du har registrert returen, vil du motta en returetikett på e-post. 
  4. Pakk varene som skal returneres sammen med følgeseddelen som fulgte med den opprinnelige leveransen.
  5. Skriv ut returetiketten og fest den på pakken.
  6. Ta med pakken til nærmeste servicepunkt.


Horze forbeholder seg retten til å belaste et returgebyr på 55 kroner per bestilling. Returgebyret trekkes automatisk fra refusjonsbeløpet for de returnerte produktene.


>>Hvis du velger å returnere pakken med en annen leveringsmetode, er det på egen risiko, men du må selv betale for returfrakten.<<


Kunden kan returnere en ordre fra den datoen ordren legges inn og inntil 30 dager etter mottak av de bestilte varerene. Dersom det har gått 30 dager siden kjøpet, kan vi dessverre ikke tilby deg refusjon eller bytte av varen.

For å være kvalifisert for retur, må varen være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Den må være i originalemballasjen.

Horze forbeholder seg retten til å akseptere eller avvise refusjoner hvor produktet ikke er i salgbar tilstand. Horze forbeholder seg retten til å trekke et gebyr på 50 kroner for ødelagte eller skitten produktemballasje.

Produkter som er bestilt med broderi kan ikke byttes eller returneres. Man kan ikke bytte gratis- eller bonusprodukter. Dersom du likevel ønsker å returnere et slikt produkt, får du ikke økonomisk eller materiell kompensasjon for det.

Vær oppmerksom på at noen produkter ikke kan returneres på grunn av hygiene- og sikkerhetsårsaker. Returnert undertøy vil ikke bli akseptert med mindre produktet er uåpnet i original emballasje.

Den tiden som trengs for å håndtere en retur er vanligvis en uke lageret mottar det returnerte produktet. Vi forbeholder oss retten til forsinkelser i rushtiden. 

Produktet skal pakkes ordentlig inn i en eske eller en refusjonskonvolutt. Det opprinnelige produktets emballasje må være i returpakken i sin opprinnelige tilstand.

Refusjon for produktene vil bli utbetalt til kunden når den returnerte ordren er fysisk mottatt på vårt lager. Vi vil gi en tilbakebetaling ved å bruke samme metode som ble brukt ved bestillingen. I noen tilfeller må kunden informere Horze om sine bankkontodetaljer(IBAN / SWIFT) for å få refusjon. Fraktkostnader vil bli refundert til kunden dersom kunden kansellerte bestillingen i sin helhet.

Dersom den returnerte pakken forsvinner eller blir borte på veien til Horze-lageret, vil Horze bare refundere verdien av produktene dersom kunden har en sporingskode for returpakken. Horze forbeholder seg retten til å sette i gang et søk med posten for å finne ut hvor pakken er. I noen tilfeller kan dette ta opptil en måned.

3 for 2
Dersom et produkt fra 3 for 2 tilbudet returneres, vil ike rabatten lenger gjelde. Prisen på produktet man fikk gratis vil da trekkes fra den refunderte summen.

 

REKLAMASJON

 

Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema.

Horze forbeholder seg retten til å ikke godkjenne påstander om feil forårsaket av kundens håndtering av produktet, eller dersom kunden ikke følger vanlige retningslinjer ved bruk. Vi gjør alt vi kan for å vise egenskapene til vår produkter nøyaktig, inkludert komposisjon og farger. Fargen du ser vil avhenge av datasystemet, og vi kan ikke garantere at datamaskinen viser nøyaktig samme farge. Små variasjoner i farger eller detaljer samt mindre problemer som riper på produktet er vanligvis ikke nok til å få et krav godkjent, og gir derfor ingen tilbakebetaling.

Dersom kravet er godkjent vil Horze reparere eller erstatte varen gratis, gi deg en prisreduksjon eller full tilbakebetaling. Horze dekker i disse tilfeller eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner/feil. Du må bare informere om dette på retur skjemaet som fulgte med pakken og deretter selv legge ut for returfrakt kostnader. Vi anbefaler Norgespakke med sporing.

Kunden må kontakte Horze kundeservice på kundeservice@horze.no eller på telefon 465 04 558 for å få behandlet kravet. Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer innen 14 dager.

Horze prøver alltid først å løse klager og eventuelle tvister med kunder. Dersom uenigheten ikke kan løses mellom partene (selger-kunde), kan kunden ta saken videre til Forbrukerrådet. Horze følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Forbrukeren kan også forsøke å løse tvisten gjennom ODR-plattformen (http://ec.europa.eu/odr). ODR-plattformen gir både forbrukere og næringsdrivende et sted å avgjøre deres nettbaserte tvister, både ved nasjonale og internasjonale transaksjoner. Plattformen er direkte knyttet til nasjonal alternativ tvisteløsningsorgan (ADR), og gir derfor forbrukere og næringsdrivende en etablert og velprøvd metode for tvisteløsning.


KUPONGER OG GAVEKORT


Kuponger (som distribueres i en bestemt kampanjeperiode, og som ikke kan kjøpes) er gyldig i en begrenset og spesifisert periode. En engangs kupong kan bare brukes en gang. Den vil ikke lenger være gyldig ved en ny ordre, selv om den opprinnelige bestillingen ble returnert eller kansellert. Kuponger må innløses ved å skrive inn kupongkoden i riktig felt i kassen før du sender bestillingen. Kuponger gjelder ikke alltid for alle produkter eller merkevarer. Kupongene kan vanligvis ikke kombineres med andre kuponger eller rabatter. Noen kuponger ha en minimums bestilling grense.

Kuponger kan ikke byttes mot penger. Kuponger kan ikke brukes etter at en ordre er sendt inn.

Dersom en kupong brukes for å få rabatt (f.eks. 100 kr rabattkupong), vil rabattbeløpet deles hvert produkt i bestillingen. Dersom kunden returnerer en eller flere av varene, vil vi refundere rabattert pris på den returnerte varen.

Personvernerklæring, introduksjon

Horze (senere "vi") respekterer ditt personvern og vi dedikerer oss til å beskytte personvernet til personer som bruker våre produkter og tjenester. Personvernerklæringen hjelper deg med å forstå hvilken personlig informasjon ("Personopplysninger") vi samler inn, og hvordan vi bruker det. "Personopplysninger" refererer til informasjon som gjør det mulig for en person å bli direkte eller indirekte identifisert som en individuell person.

Personvernerklæringen gjelder din bruk av våre produkter og tjenester, og du bør lese den før du bruker våre produkter og tjenester. Hvis du ikke samtykker til vilkårene i personvernerklæringen, bør du ikke bruke produktene og tjenestene.

Hvis du er under 16 år, må vi motta foreldres samtykke for at du skal bruke våre produkter og tjenester.Se ytterligere instruksjoner i avsnittet Personvern/Samtykke..

Databeskyttelsesansvarlig:

dapex – data protection experts
SH Beratung & Beteiligung UG
Heinrich-Hertz-Str. 2A
64295 Darmstadt
dsb@dapex.eu

Oppsummering

Personvernerklæringen vil gi deg mer detaljert informasjon om følgende emner:

Kontaktinformasjon

Hvem vi er og hvordan du kan kontakte oss om alle spørsmål du har rundt dine personlige data.

Personopplysninger vi samler, og kilder til informasjon

Vi samler ulike typer av personopplysninger, slik som navn, e-postadresse og IP-adresse.

Vi samler informasjon fra ulike kilder, slik som utsjekksiden, tilmelding til nyhetsbrev o.l.

Formål og hjemmel for behandling av personopplysninger

Vi bruker dine personopplysninger for markedsføring via e-post, kundeservice, behandling av bestillinger o.l.

Hjemmelen for å samle inn personopplysninger er først og fremst for at vi skal behande din bestilling. Deretter samler vi dine personopplysninger for å sende deg relevant informasjon om våre produkter og tjenester.

Samtykke

Vi trenger din samtykke for å samle inn personopplysninger.

Du har rett til å trekke ditt samtykke for videre behandling av personopplysninger.

Hvis du er under 16 trenger vi samtykke fra en foresatt.

Oppbevaring av personopplysninger

Personopplysningene lagres bare i den tiden som er nødvendig for å oppfylle de formålene de er samlet inn for, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er lovpålagt.

Oppbevaringsperioden avhenger av formålet med behandlingen og type informasjon.

Overføring av personopplysninger

Horze bruker bare profesjonelle tredjepartspartnere og systemer som overholder EUs databeskyttelsesforskrifter. Videre har Horze signert en databeskyttelsesavtale med hver av dem for å sikre at de ikke misbruker noen av våre kunders personopplysninger.

Beskyttelse av personopplysninger

Vi forplikter oss til å følge sikkerhetsbestemmelsene i gjeldende databeskyttelsesforskrifter, samt å behandle personopplysninger i samsvar med god behandlingspraksis. Vårt personell og prosessorer som behandler personopplysninger er forpliktet til å holde personopplysninger strengt konfidensielt. Tilgang til personopplysninger gis bare til de ansatte som trenger informasjonen for å utføre sine arbeidsoppgaver.

Rettigheter til datasubjekter og tilsynsmyndigheter

For spørsmål eller klager om behandling av dine personopplysninger, kan du kontakte Horze Data Privacy Officer via e-post på privacy@horze.com. Du har også rett til å kontakte tilsynsmyndighetene for databeskyttelse direkte. Kontaktinformasjon til gjeldende tilsynsmyndighet finner du her: https://www.datatilsynet.no/ https://www.datatilsynet.no/ .

Personvernerklæring

1. Behandlingsansvarlig og kontaktinformasjon

Horze International GmbH
Rhönstraße 21
36037 Fulda
Germany

VAT number: DE288579384
Register number: HRB 216150
Registered in: Amtsgericht Hannover

Behandlingsansvarlig og personopplysningsoffiser (DPO): Arne Christensen. E-post: privacy@horze.com

2. Omfang

Alle personer (datasubjekter) får personopplysninger innsamlet i sammenheng med produkter og tjenester levert via Horze sin webside og Horze-butikkene.

3. Behandling av personopplysninger og informasjonskilder

Informasjonen vi samler inn inkluderer følgende kategorier av personopplysninger:

  • Identitet- og kontaktdetaljer (som navn, e-post, telefonnummer, sendingsadresse og fakturaadresse)
  • Innlogging og kontoinformasjon (som brukernavn og passord)
  • Betalings- eller kredittkortinformasjon
  • Bilder og videoer
  • Personlige preferanser (slik som ønskeliste, markedsføring og informasjonskapsler)
  • Elektronisk identifiseringsdata (Internet Protocol (IP) adresse, brukernavn, passord, informasjonskapsler, enhetsidentifisering slik som MAC-adresse, nettleser og operativsystem)
  • Stedsdata (for eksempel generell plassering basert på Internet Protocol adresse, geolokalisering fra din mobile enhet)
  • Personlige karakteristikker (som fødselsdato, alder, kjønn)
  • Livsstilsdata og preferanser slik som fritidsaktiviteter og interesser

Livsstilsdata og preferanser slik som fritidsaktiviteter og interesser

Vi spør deg om visse personopplysninger som vi trenger for å gi deg de produktene eller tjenestene du ønsker. For eksempel når du skal gjøre et kjøp, kontakte kundeservice, ønsker å motta kommunikasjon, lage en konto, delta i våre arrangementer eller konkurranser, eller samhandle med våre sider og butikker.

Når du samhandler med våre nettsteder og apper, blir personopplysninger automatisk samlet inn og delt med Horze av teknologiplattformene du bruker. Nettleseren din eller mobilenheten din kan for eksempel dele visse personopplysninger med Horze når disse enhetene samhandler med Horzes nettsteder eller apper. Mer informasjon om disse fremgangsmåtene er inkludert i vår cookie-policy.

4. Hensikt og hjemmel for behandling av personopplysninger

Vi bruker personopplysningene vi samler fra deg på følgende måter:

For å levere og oppfylle dine kjøp og andre tjenester du ber om.

Når du bruker nettstedene og appene våre, bruker vi dine personopplysninger til å tilby produkter eller tjenester du har valgt. For eksempel, hvis du gjør et kjøp på Horze sitt nettsted, eller deltar i et arrangement eller kampanje, vil vi bruke kontaktinformasjonen du gir oss for å kommunisere med deg om kjøpet, arrangementet eller kampanjen. Hvis du kontakter kundeservice, bruker vi informasjon om deg, for eksempel leverings- eller betalingsinformasjon, eller produktet du har kjøpt for å hjelpe deg med å løse et problem eller spørsmål.

For å bruke spesielle funksjoner på våre nettsteder og tjenester, kan det i mange tilfeller hende du trenger å gi Horze ytterligere personopplysninger eller ekstra samtykke til å bruke spesifikke personopplysninger på en viss måte.

Det rettslige grunnlaget for behandling av disse personopplysningene er den aktuelle kjøpekontraktens betingelser.

Å kommunisere informasjon om våre produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer

Hvis du er en eksisterende kunde hos Horze (hvis du for eksempel har bestilt hos oss), kan det hende vi bruker e-postadressen for å sende deg markedsføringskommunikasjon om lignende Horze-produkter eller -tjenester, med mindre du har valgt bort det. I andre tilfeller ber vi om ditt samtykke til å sende deg markedsføringsinformasjon om Horze sine produkter, tjenester, arrangementer og kampanjer. Vi bruker informasjonen du gir oss, så vel som informasjon fra andre Horze-produkter eller -tjenester - for eksempel din bruk av Horze sine nettsteder og apper, dine besøk på eller kjøp gjort i Horze-butikker, din deltakelse på Horze-arrangementer og konkurranser (muligens gjennom andre Horze-tilknyttede selskaper) - for å tilpasse kommunikasjon om produkter og tjenester som kan være interessante for deg.

Det rettslige grunnlaget for behandling av disse personopplysningene er ditt samtykke og vår berettigede interesse for å gi informasjon, nyheter og tilbud.

Å drive, forbedre og vedlikeholde vår virksomhet, våre produkter og tjenester

Vi bruker personopplysningene du gir oss for å drive vår virksomhet. Når du for eksempel kjøper, bruker vi den informasjonen til regnskap, revisjon og andre interne funksjoner. Som et annet eksempel bruker vi personopplysninger om hvordan du bruker våre produkter og tjenester for å forbedre din brukeropplevelse og for å hjelpe oss med å diagnostisere tekniske- og serviceproblemer, samt administrere våre nettsteder og apper. Se mer informasjon om automatisk profilering i retningslinjene for informasjonskapsler.

Det juridiske grunnlaget for behandling av disse personopplysningene er en legitim interesse.

For å beskytte våre eller andres rettigheter, eiendom eller sikkerhet

Basert på legitim interesse, kan vi også bruke personopplysninger om hvordan du bruker nettstedene og appene våre for å forhindre eller oppdage svindel, misbruk, ulovlig bruk og brudd på bruksvilkårene våre, og for å etterkomme rettsavgjørelser, myndighetsanmodning eller gjeldende lov.

For generelle undersøkelser og analyseformål

Vi bruker personopplysninger om hvordan de besøkende bruker våre nettsteder, apper og tjenester for å forstå kundeadferd og preferanser. Vi kan for eksempel samle og analysere informasjon om nettstedsøk for å bedre forstå hvordan vi kan optimalisere vårt produkttilbud og kundeopplevelse til våre kunder og besøkende.

Andre hensikter

Vi kan også bruke dine personopplysninger på andre måter, men da vil vi gi et spesifikt varsel på innsamlingstidspunktet og få ditt samtykke der det er nødvendig. I disse tilfellene er det juridiske grunnlaget for behandling av dine personopplysninger basert på ditt samtykke eller vår berettigede interesse.

Hvis du har mottatt noe uautorisert eller upassende reklame eller annen markedsføring gjennom våre produkter og/eller tjenester, ber vi deg kontakte privacy@horze.com.

5. Samtykke

På Horze tar vi personvern svært seriøst. Det er viktig for oss å være transparente og spørre om samtykke når det kreves for behandling av dine personopplysninger.

Foresattes samtykke

Hvis du er under 16 år og bruker våre tjenester, vennligst vær sikker på at dine foreldre godtar behandlingen av dine personlige data.

Hvis du tror at vi kan ha informasjon fra eller om et barn under en alder som krever foreldres samtykke, uten foreldrenes samtykke, kan du kontakte oss på privacy@horze.com.

Tilbaketrekking av samtykke

Du kan trekke tilbake ditt samtykke når som helst. Vi vil etterkomme en slik forespørsel med mindre det er en annen legitim grunn til å behandle personopplysningene.

For markedsføring via e-post kan du trekke tilbake samtykke ved å trykke på avmeldingslinken som er i alle e-poster, eller ved å logge inn på "Min side" i vår nettbutikk og endre makedsføringspreferansene der.

For samtykke for informasjonskapsler: Vennligst les vår informasjonskapselpolicy.

Du kan kontakte privacy@horze.com for alle andre spørsmål tilknyttet tilbaketrekking av samtykke.

6. Oppbevaring av personopplysninger

Personopplysningene vi samler inn lagres i den perioden som er nødvendig for å oppfylle formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er påkrevd i loven. Deretter vil personopplysningene enten bli slettet eller anonymisert innen en rimelig tidsramme.

Oppbevaringsperiodene avhenger av formålet med behandlingen og type informasjon.

Personopplysninger og oppbevaringsperioder er listet opp i tabellen under:

Kategori av personopplysninger Retention period or criteria used to determine the period
Kundedata
Kjernekunde- og transaksjonsdata
  • Horze oppbevarer alle kundedata i 10 år etter transaksjonsdatoen av juridiske grunner. Etter dette blir dataene anonymisert.
  • Dette inkluderer også kundeservicehenvendelser som er direkte relatert til en ordre.
Kundeservicedata
  • Kundeservicehenvendelser og og annet relatert til kundeservice vil bli slettet tre år etter siste oppdatering av saken.
Fraktdata
  • Fraktfirmaer har ulike retningslinjer knyttet til oppbevaring av data. Se personvernregler for hver leverandør.
Betalingsdata
  • Betalingsleverandørene er under streng regulering fra myndighetene i hvert enkelt land. Se personvernregler for hver betalingsleverandør.
  • Horze oppbevarer ikke personlig identifiserbar økonomisk informasjon, for eksempel kredittkortnummer.
Markedsføringsdata
Nettleserdata
  • Nettleserdata vil bli lagret i seks måneder siden forrige økt.
Markedsføringsdata via e-post
  • Hvis du trekker tilbake ditt samtykke til markedsføring via e-post, vil Horze slette dine kontaktdata innen ett år etter tilbaketrekningen.
  • Hvis du har gitt ditt samtykke, men vi ikke registrerer noen aktivitet (lesing, klikk eller kjøp), vil vi slette kontaktdataene fra databasen vår innen en rimelig tidsperiode.
Tredjeparts markedsføringsdata fra andre
  • Facebook og andre markedsføringstjenester fra tredjepart som Horze bruker har sin egen personvernpolicy.
  • Vennligst se personvernreglene.
CCTV-data

Gjelder kun når du fysisk besøker våre Horze-butikker. CCTV-data blir lagret for sikkerhetsårsaker og vil alltid slettes etter 30 dager.

Analytiske data
Salesforce Commerce Cloud og Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce lagrer analysedataene i seks måneder siden den siste oppdateringen.
Google Analytics
  • Analytics-data blir slettet automatisk etter en oppbevaringsperiode på 38 måneder.
Hotjar
  • Hotjar vil maksimalt oppbevare data i opptil fem år.

7. Overføring av personopplysninger

Horze bruker forskjellige systemer for å tilby en god og personlig service og holde våre nettsteder operative. Disse tredjepartssystemene vil bare lagre og bruke personopplysninger som er nødvendig for dem å fullføre tjenesten de leverer til Horze.

Horze bruker bare topp profesjonelle tredjepartspartnere og systemer som overholder EUs databeskyttelsesforskrifter. Videre har Horze signert en databeskyttelsesavtale med hver av dem for å sikre at de ikke misbruker noen av våre kunders personopplysninger.

Noen tredjeparts tjenesteleverandører, f.eks. betalingsleverandører, er under myndighetenes reguleringsbestemmelser og har strenge retningslinjer for informasjonen vi må gi dem for kjøpsrelaterte transaksjoner. Når du forlater butikken på vårt nettsted eller blir sendt til tredjeparts nettsted eller app, er du ikke lenger underlagt denne personvernerklæringen og våre vilkår og betingelser.

 

Horze overfører personopplysninger til følgende datamottakere:

System Beskrivelser Data Beskrivelser Data Beskrivelser Outside EU/EEA, Transfer SafeGuard
Betalingsbehandlere

Horze uses Klarna, Ingenico and Paypal for payment processing.

"Horze bruker Klarna, Ingenico og Paypal for betalingsbehandling. Disse tredjeparts betalingsbehandlerne behandler betalinger utført til oss. I forbindelse med behandlingen av slike betalinger, beholder ikke Horze noe personlig identifiserbar økonomisk informasjon, for eksempel kredittkortnummer. Snarere blir all slik informasjon gitt direkte til våre tredjepartsbehandlere, hvor bruk av dine personlige data styres av deres personvernregler."

Klarna Privacy

Ingenico Privacy

PayPal Privacy

 
Frakt

PostNord, DHL, PostNL, Unifaun, DPD, Bring og Posti brukes til å levere leveringstjenesten for Horze.

Vi gir disse fraktselskapene nødvendig informasjon som navn, adresse og telefonnummer slik at de kan levere varene til deg.

PostNord Privacy

DHL Privacy

PostNL Privacy

nShift Privacy

DPD Privacy

Bring Privacy

Posti Privacy

 
Analytics

HHorze bruker Google Analytics og Hotjar som analysetjenester. De hjelper for eksempel med å identifisere problemer på nettstedet, slik at vi kan forbedre opplevelsen for deg som besøkende/kunde.

Google Privacy

Hotjar Privacy

 
Marketing

Hver gang du besøker et av våre nettsteder bruker vi Salesforce Commerce Cloud og Marketing Cloud-systemer til å håndtere surfedata for profilering slik at vi kan optimalisere og personalisere opplevelsen din./p>

Videre bruker vi følgende markedsføringssystemer for forskjellige markedsføringsformål: Facebook, Google Adwords, BlueCore, Talkable, Sleeknote, Adroll, Affilinet, AdTraction.

Salesforce Privacy

Facebook Privacy

Google Privacy

Sleeknote Privacy

Adroll Privacy

Afilinet Privacy

AdTraction Privacy

Talkable Privacy, Safe Harbor Privacy Principles

BlueCore Privacy, EU-U.S. Privacy Shield Framework and the Swiss-U.S. Privacy Shield Framework

Customer service

Olark for web-chat, Sipgate for telefonservice.

Olark Privacy

Sipgate Privacy

 
Reviews

Horze bruker TrustedShops og TrustPilot for kundeanmeldelser.

TrustedShops Privacy

TrustPilot Privacy

 

I tillegg bruker vi konsulenter og entreprenører fra forskjellige selskaper (for eksempel Northern Logistics) som jobber under vårt tilsyn for å behandle personopplysningene på vegne av oss. Vi har signert og NDA/DPA med disse selskapene for å sikre at dine personopplysninger er beskyttet.

Vi kan dele informasjonen din i forbindelse med fusjon, salg av eiendelene våre, eller finansiering eller overtagelse av hele eller deler av vår virksomhet.

I unntakstilfeller kan personopplysninger utleveres til tredjepart hvis det er nødvendig i henhold til gjeldende lov, forskrift eller pålegg fra myndigheter, og for å undersøke mulig krenkende bruk av produktene og tjenestene, samt for å garantere sikkerheten til produktene og tjenestene.

8. Beskyttelse av personopplysninger

Vi forplikter oss til å følge sikkerhetsbestemmelsene i gjeldende databeskyttelsesforskrifter, samt å behandle personopplysninger i samsvar med god behandlingspraksis. Vårt personell og prosessorer som behandler personopplysninger er forpliktet til å holde personopplysninger strengt konfidensielt. Tilgang til personopplysninger gis bare til de ansatte som trenger informasjonen for å utføre sine arbeidsoppgaver.

All personlig informasjon er beskyttet av passende standarder, tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak.

Vi informerer myndighetene og brukerne/registrerte om datainnbrudd i henhold til gjeldende informasjonssikkerhets- og databeskyttelsesforskrift.

9. Datapersoners og tilsynsmyndighetens rettigheter

Rett til innsyn og korrigering

Du har rett til å innhente informasjon fra oss om dine personopplysninger som vi behandler. Du har rett til å få rettet og/eller fjernet uriktige, ufullstendige, utdaterte eller unødvendige personopplysninger.

Retten til å motsi og begrense behandlingen

Du har rett til å motsi visse typer behandling av dine personopplysninger, inkludert direkte markedsføring, hvis slike data blir brukt til andre formål enn formål som er nødvendig for å levere produktene og/eller tjenestene til deg, eller for å overholde en juridisk forpliktelse.

Du har rett til å motsi ytterligere behandling av dine personopplysninger etter forhåndsgitt samtykke. Hvis motsier videre behandling av dine personopplysninger, kan dette føre til færre muligheter for å bruke produkter og/eller tjenester.

Du har rett til å be oss om å begrense behandlingen av dine personopplysninger. Dette kan imidlertid føre til begrensede muligheter for å bruke våre produkter og tjenester.

Rett til å slette

You have the right to ask us to delete your Personal Data that we process. We will comply with such request unless we have a legitimate ground to not delete the data.

Etter at dataene er slettet, kan det hende at vi ikke umiddelbart kan slette alle gjenværende kopier fra våre aktive servere og backup-systemer. Slike kopier skal slettes så raskt som mulig.

Rett til dataportabilitet

Du har rett til å motta personopplysninger levert av deg til oss, i et strukturert, normalt brukt format. Du har rett til å overføre personopplysningene til en annen behandler. Du kan også overføre personopplysningene direkte til en annen behandler, hvis det er teknisk mulig.

Innvendinger mot direkte markedsføring og tilbaketrekking av samtykke

Du kan nekte enhver direkte markedsføring og trekke tilbake ditt samtykke angående elektronisk direkte markedsføring. Du kan alltid trekke tilbake noe annet samtykke, inkludert foreldres samtykke. Se eget kapittel om samtykke.

Hvordan bruke rettighetene

Disse rettighetene kan brukes ved å oppdatere preferansene dine på "Min konto", eller ved å sende en e-post til oss på privacy@horze.com, hvor du inkluderer følgende informasjon: navn, telefonnummer, e-postadresse, bruker-ID og detaljer om produktene og tjenester du har brukt. Vi kan be om ytterligere informasjon som er nødvendig for å bekrefte identiteten din. Vi kan avvise forespørsler som er urimelig repeterende, overdrevne eller åpenbart grunnløse.

Rett til å klage til tilsynsmyndigheten

Skulle du anse vår behandlingsaktivitet av dine personopplysninger som uforenlig med General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679, har du rett til å klage til tilsynsmyndighetene for databeskyttelse.

Kontaktinformasjon til gjeldende tilsynsmyndighet finner du her: https://www.datatilsynet.no/

10. Endringer i denne personvernerklæringen

Vi kan endre denne personvernerklæringen fra tid til annen, når det er nødvendig. Alle endringer heretter blir gjort tilgjengelig påhttps://www.horze.no/privacy-notice-introduction/privacy-policy.html. Vi vil informere om endringene i produktene og tjenestene via e-post, hvis tilgjengelig, i tilfelle vesentlige endringer som påvirker dine rettigheter.

Denne personvernerklæringen er publisert 01.05.2018.

Privacy Notice Change History:

Date Version number Change description
01.05.2018 2.0

First version of the new policy based on the General Data Protection Regulation (GDPR) (EU) 2016/679


SIKKERHET

For å beskytte dine personlige opplysninger, tar vi forholdsregler og følger bransjens beste praksis for å sikre at det ikke feilaktig går tapt, misbrukes, gis tilgang, blir avslørt, endret eller ødelagt.

Dersom du gir oss din kredittkortinformasjon, er informasjonen kryptert ved hjelp av Secure Socket Layer-teknologi(SSL) og lagret med AES-256 kryptering. Selv om ingen metode ved overføring over internett eller elektronisk lagring er 100 prosent sikker, følger vi alle PCI-DSS krav og iverksette ytterligere allment aksepterte industristandarder.


Cookies

Vi bruker såkalte informasjonskapsler på nettstedet til Horze. Cookies er små tekstfiler som blir lagret på datamaskinen din, som brukes for å gi deg tilgang til noen av funksjonene som er tilgjengelige på nettstedet.

Horze bruker cookies for å forbedre nettstedet for kundene ved blant annet å tilpasse nettsiden med hensyn til kundenes ønsker, valg og interesser, for å hjelpe deg å holde styr på hvilke produkter som har blitt lagt i handlekurven og håndtere kjøp, for å sørge for at du har logget inn på nettstedet slik at du ikke må logge inn hver gang du går til en annen side, for å justere våre tjenester og sikre at du får reklame som er relevant for deg, og for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser i forhold til et kjøp.

Permanente informasjonskapsler blir brukt blant annet til å lagre personlige innstillinger på Horze som for eksempel sørger for at du ikke trenger å gjøre visse valg hver gang du besøker nettstedet, og for å tilpasse og gjøre informasjon og markedsføring så relevant for deg som mulig. Midlertidige informasjonskapsler blir brukt blant annet i den hensikt å registrere statistikk for bruken av nettstedet.

Ved å akseptere Horze sine vilkår og/eller personvernpolicy og bruke Horze sitt nettsted, samtykker du til behandling av cookies som beskrevet ovenfor. Hvis du ikke aksepterer cookies som brukes, kan du slå av cookies i sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din.

Endringer i personvern og sikkerhetspolicy

Vi forbeholder oss retten til å endre denne personvernspolicy når som helst, så du bør lese den ofte. Endringer og presiseringer vil tre i kraft umiddelbart etter de er postet på nettstedet. Hvis vi gjør vesentlige endringer i denne policyen, vil vi varsle deg her at det har blitt oppdatert, slik at du er klar over hvilken informasjon vi samler inn, hvordan vi bruker den og under hvilke omstendigheter, hvis noen, vi bruker og/eller avslører den.

Dersom vår butikk er overtatt eller fusjonert med et annet selskap, kan informasjonen bli overført til de nye eierne slik at vi kan fortsette å selge produkter til deg.

KONTAKTINFORMASJON

 

Organisasjonsnummer
Organisasjonsnummer: 980 329 607
 

Horze International GmbH

Flemingstraße 22
36041 Fulda
Deutschland

Daglig leder: Viola Rebmann, Niko Neuhof
Moms nummer: DE288579384
Organisasjons nummer: HRB 7995
Registrert i: Amtsgericht Fulda

+47 32 99 43 70

Databeskyttelsesansvarlig:
dapex – data protection experts
SH Beratung & Beteiligung UG
Heinrich-Hertz-Str. 2A
64295 Darmstadt
dsb@dapex.eu